תיעוד: מעמד הכנסת ספר תורה מרגש בקייב

נתי קאליש No Comments on תיעוד: מעמד הכנסת ספר תורה מרגש בקייב

לכאלף חיילים יהודיים חולקו ערכות חנוכה, חנוכיות נרות פנסים מיוחדים ומטענים ניידים, מצרכים חשובים מאוד בימים אלו באוקראינה הקרה והקפואה בגלל הפצצות הצבא הרוסי על ערי אוקראינה

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

צילומים: דוברות הרבנות הצבאית אוקראינה

בהשתתפות חברי פרלמנט יועצי הנשיא מפקדי צבא ראשי קהילות וחיילים יהודים, התקיים אמש טקסט סיום כתיבת ספר התורה לזכות חיילי אוקראינה. האירוע התקיים סמוך לכיכר ׳מיידאן׳ במרכז קייב מול בנין הפרלמנט. בבניין ׳בית העם האוקראיני׳ לשעבר ׳בית לנין׳. בנין רב ממדים שמרכזו היה עומד פסלו של לנין עד נפילת ברית המועצות בשנים התשעים.

בתחילת המעמד הוצגו ע״י הרב הראשי לצבא אוקראינה הרב הלל כהן והועלו על נס פעילותם של מספר ארגונים יהודיים שפועלים באוקראינה מהיום הראשון של המלחמה למען פליטים יהודים וגויים עזרה הומניטרית חילוץ חולים וזקנים ועוד. ארגון ׳צדק׳ שדאג לצייד את הקהילות היהודיות בעשרות אמבולנסים, וארגון ׳איחוד הצלה סניף אוקראינה׳ שלא מפסיק לשלוח ציוד המוניטרי לאוקראינה. בנוסף, הוזכרו TMS Rehabilitation – מרכז שיקום פוסט טראומה לחיילים, ארגון משמר אזרחי ׳מגן אוקראינה׳ שהיה אחראי על תיאום נושא הבטחון והשמירה באומן ראש השנה עם הגעתם של עשרות אלפי חסידים לאומן.

השתתפה באירוע ראש עיריית אומן ששיבחה רבות את התגייסותם של המלונות היהודיים באומן בקליטת המוני פליטים ממזרח אוקראינה בחודשי המלחמה הראשונים חינם אין כסף.

הרב אלי חשין מרבני ברסלב באוקראינה הפתיע בנאום רהוט באוקראינית עם דברי תודה לנשיא ולממשלה על שאפשרו לחסידי ברסלב להגיע לאומן השנה למרות כל הסיכונים כשעל המסך מוקרן ציונו של רבי נחמן מברסלב זצ"ל מוקף בעשרות פעמים המילה ׳תודה׳ בשפות רבות.

לפני תחילת הכתיבה ביקש הרב הלל כהן מהנוכחים לעמוד לזכר עשרות החיילים היהודים שנפלו בקרבות השונים חלקם אף נשלחו לקבורה בארץ ישראל.

את סיום הכתיבה והריקודים שלאחריהם ליוו תזמורת צבאית מרשימה.

לכאלף חיילים יהודיים חולקו ערכות חנוכה, חנוכיות נרות פנסים מיוחדים ומטענים ניידים, מצרכים חשובים מאוד בימים אלו באוקראינה הקרה והקפואה בגלל הפצצות הצבא הרוסי על ערי אוקראינה.

החיילים וחברי פרלמנט היהודיים שרובם לראשונה בחייהם ראו סיום כתיבת ספר תורה קיבלו הסבר מקיף ומרגש על ספר התורה ושמירת מצוות למרות המלחמה. רגע מרגש היה כשחברת פרלמנט סיפרה על אימה היהודייה ועל הילדות שלה בהסתרה ועכשיו היא גאה לספר על יהדותה ועברה לדבר בעברית שלמדה בביקורה בארץ.

האירוע הסתיים בריקוד סוחף לקול צלילי התזמורת הצבאית וספר התורה הוכנס לרכב שישמש בית כנסת נייד לחיילי אוקראינה בחזית הלחימה מול האויב הרוסי.



0 תגובות